Klantgericht digitaliseren kun je leren
Ontwikkelingen in het digitaliseren van de customer journey gaan pijlsnel. Ga je niet mee, dan blijf je achter. Daarom is het van groot belang om een goede digital customer experience te ontwikkelen. Niet gedreven door technologie – maar door de wil de klant centraal te stellen. Want de gebruiksvriendelijke digitale ervaring die zij privé krijgen bij giganten als Bol en Coolblue, verwachten ze ook bij zakelijke transacties.
Wat is er nodig voor jouw digitale innovatie?
Om jouw bedrijf klantgericht te innoveren kies ik voor een design-aanpak. Dat klinkt kostbaar – maar het betaalt zichzelf dubbel en dwars terug. De oplossing die bij jou past lekt tenslotte geen budget door herstel van ontwerpfouten, wordt effectief ondersteund door data, en is snel klaar voor de markt. Minimaal risico met maximaal rendement dus! Zo ga ik voor je aan de slag:
We analyseren de behoeften en werkwijze van je klanten
Zo begrijp je wat zij willen en waar rendabele kansen voor innovatie liggen.
We onderzoeken, testen, valideren en verfijnen
om tot effectieve digitale oplossingen te komen.
We creëren een mix van bestaande systemen en nieuwe digitale technologieën
die perfect passen bij jouw bedrijfsvoering en klanten.
Ik ondersteun je van A tot Z
in het ontwerpen én implementeren van de nieuwe digitale oplossing. Als interimmer, consultant of coach.
Jouw resultaten met Return On Experience
Innovatie die iedere stap in de customer journey raakt, zodat je proces toekomstproof wordt
Een balans tussen persoonlijke en digitale klantinteracties die bewezen effectief is
Je team groeit in zelfstandigheid, kennis, en digitale- en klantgerichtheids-vaardigheden
Meet tevreden klanten door digitale oplossingen die vanuit hun perspectief zijn ontworpen
Je bedrijfsresultaten en reputatie verbeteren
Diensten die je klantgerichtheid toekomstproof maken
Customer journey in kaart
B2B Buyer persona maken
Klanttevredenheidsonderzoek
Voice of the customer
Service design
Interim, consultancy en coaching
Boost de klantgerichtheid van je bedrijf, met een vorm van freelance ondersteuning die past bij de doelen en behoeften van je medewerkers, management en bedrijf: interim ondersteuning, strategisch advies of klantgerichtheidscoaching.
Diensten die je klantgerichtheid toekomstproof maken
Customer journey in kaart
B2B Buyer persona maken
Klanttevredenheids-onderzoek
Voice of the customer
Service design
Interim, consultancy en coaching
Boost de klantgerichtheid van je bedrijf, met een vorm van freelance ondersteuning die past bij de doelen en behoeften van je medewerkers, management en bedrijf: interim ondersteuning, strategisch advies of klantgerichtheidscoaching.
Return on experience
Aan de slag met jouw digital customer experience?
Benieuwd welke customer experience-aanpak wél werkt voor jouw B2B-bedrijf? Ik denk graag vrijblijvend met je mee. Plan hier jouw gratis adviesgesprek via Teams of telefoon.
Veelgestelde vragen
Wat zijn voorbeelden van klantgericht digitaliseren?
Voor wie is klantgericht digitaliseren geschikt?
Wat onderscheidt klantgericht digitaliseren van traditionele digitale initiatieven?
Waarom is personalisatie belangrijk in klantgericht digitaliseren?
Welke rol speelt klantfeedback in klantgericht digitaliseren?
Nog meer inzichten
Kennis over het rendement van investeren in klantbeleving
De kennis over het financiële rendement van klantbeleving In deel 1 van deze artikelreeks stond ik stil bij het belang van de business case van CX. Als vervolg daarop sta ik stil bij de vraag: wat...
De business case van investeringen in customer experience
Meer investeren niet altijd beter Zoals uit de in het vorige artikel genoemde onderzoeken blijkt, is investeren in de klantbeleving zinvol. Het loont om op de lange termijn voorop te lopen in...