Freelance expertise van een customer experience specialist
‘We hebben het altijd al zo gedaan.’ ’We zijn toch al klantvriendelijk?.’ ‘We hebben geen tijd om nieuwe methoden te onderzoeken voor onze aanpak, laat staan testen.’ Loop je tegen een muur van dit soort argumenten aan, terwijl jij je klantbeleving wilt verbeteren? Zonde. Want er is zoveel groei mogelijk met de juiste mindset en ondersteuning. Met een customer experience expert gooi je het roer om, op naar een écht klantgerichte koers voor jouw digitale transformatie of jouw bedrijf. Dat doe ik in rollen als interim projectmanager, product owner, teamleider, CX expert of customer journey expert, danwel als consultant of coach.
Hoe verbetert mijn freelance begeleiding jouw customer experience?
Uiteindelijk geldt voor alles: je leert het beste door te doen. Daarom geef ik hands-on begeleiding in customer experience, waarbij je medewerkers en management het geleerde in samenwerking met mij in praktijk brengen. Of dat nu het ontwikkelen van nieuwe klantbelevingsinitiatieven is, een shift in mindset, of een nieuwe aanpak in klantenservice. Je teams gaan weer vol frisse moed en zelfverzekerdheid aan de slag met klanttevredenheid en digitalisering. Het eindstation? Een excellente klantbeleving. Goed voor je bedrijf én goed voor je klanten!
Altijd passend bij jouw doelen en behoeften
Interim ondersteuning
Heb je tijdelijke ondersteuning nodig? Als interim projectmanager, product owner, teamleider, CX expert of customer journey expert sta ik klaar om jouw team te versterken tijdens drukke periodes of om specifieke uitdagingen aan te pakken. Ik pak (digitaliserings)projecten voor je op, leid je team waar nodig en zorg ervoor dat klantgerichte verbeteringen daadwerkelijk worden doorgevoerd binnen jouw organisatie.
Strategisch advies
Wil je een frisse blik op jouw klantgerichtheid? Als consultant bied ik advies en strategische inzichten. Ik onderzoek en verkrijg relevante klantinzichten, analyseer processen, identificeer knelpunten en stel (digitale) oplossingen voor die jouw klantbeleving naar een hoger niveau tillen. Inclusief een plan van aanpak of roadmap hoe daar te komen.
Coaching
Hebben jouw teams gedurende langere tijd begeleiding nodig bij het ontwikkelen van klantgerichte competenties? Door coaching, medewerkerstrainingen en leiderschapsontwikkeling op alle niveaus verkrijg je de vaardigheden en kennis die nodig zijn voor een top-notch klantbeleving en klantgerichte digitale transformaties. Of begeleiding om je gehele bedrijfscultuur klantgerichter te maken.
Dit bereik je met mijn freelance ondersteuning:
- Flexibele afstemming op de behoeften van jouw bedrijf en de fase waarin je bedrijf zich bevindt
- Meer dan training of kennisontwikkeling: echte focus op hulp om tot structurele verbeteringen te komen
- Geen eenmalig project zonder blijvende impact, maar ondersteuning die leidt tot een blijvende (digitale) customer experience transformatie
- Je management en medewerkers gaan enthousiast, zelfverzekerd en zelfstandig aan de slag met het boosten van je klanttevredenheid
- Een blijvende meer klantgerichte cultuur en betere bedrijfsresultaten
Return on experience
Excellente klantbeleving bereiken met jouw teams?
Benieuwd welke customer experience-aanpak wél werkt voor jouw B2B-bedrijf? Ik denk graag vrijblijvend met je mee. Plan hier jouw gratis adviesgesprek via Teams of telefoon.
Ontdek meer diensten
Customer journey in kaart
B2B Buyer persona maken
Klanttevredenheidsonderzoek
Voice of the customer
Service design
Ontdek meer diensten
Customer journey in kaart
B2B Buyer persona maken
Klanttevredenheids-onderzoek
Voice of the customer
Service design
Veelgestelde vragen
Wat is customer excellence?
Van welke type arbeidsrelatie is sprake bij inhuur?
Hoe lang duurt een gemiddeld coachingstraject?
Geef je ook digitale coaching op afstand?
Verdieping in freelance begeleiding
Hoe bereik je medewerkerbetrokkenheid bij customer experience initiatieven?
Zorgen voor voldoende medewerkerbetrokkenheid is erg belangrijk voor de succesvolle implementatie van klantbelevingsinitiatieven. Het gaat om meer dan alleen het verbeteren van workflows; het gaat...
De kracht van ‘human touch’ bij het verbeteren van de digital customer experience in B2B
In competitieve B2B-markten is het opbouwen van robuuste klantrelaties door middel van vertrouwen, transparantie en integriteit de basis voor succes. Nu digitale ervaringen centraal komen te staan...
Van productgericht naar klantgericht: B2B-ondernemingen opnieuw vormgeven
De ontwikkeling van productgericht naar klantgericht wordt steeds belangrijker in de B2B-sector. Aanvankelijk leek een productgericht model, waarbij het product van een bedrijf voorrang...